losse ideeën die er nog bij stonden op hyves

Als je een idee hebt voor een Ms, dan kan je die hier neerzetten
Plaats reactie
yvanka
Site Admin
Berichten: 18
Lid geworden op: 31-10-2013 16:22

losse ideeën die er nog bij stonden op hyves

Bericht door yvanka » 31-10-2013 17:51

Helios & Diana

Helios, god van warmte, goud, de zon, dag en geel licht.
Diana, godin van koelte, zilver, de maan, nacht en bleek licht.

Deze twee godheden hebben elk een grote groep volgelingen, en ze hebben altijd ruzie. Ze beoefenen beide de sport boogschieten en hebben een hekel aan elkaar. Ze vinden zich beter dan de ander, en proberen altijd om meer volgelingen te hebben. Hun planeet is tevens hun levensbron, en daarmee proberen ze stervelingen voor zich te winnen. Al jaren is de concurrentiestrijd bezig, maar dan verschijnt de titaan Chronos plots weer ten tonele. De gigantische bruut probeert de goden te overmeesteren en weer over de aarde te heersen. De goden zijn bijna allemaal al overwonnen, alleen de planeten zon en maan houden nog stand. Maar Chronos zet de twee goden tegen elkaar op, en probeert ze te verleiden elkaar te verslaan. Hij laat Helios de maan smelten, en Diana de zon in een betoverde slaap brengen. Om dit te kunnen voorkomen zullen de volgelingen van de twee goden de handen ineen moeten slaan, en deze ramp stopzetten. Maar hoe doe je dat, als je de goden nooit persoonlijk kan spreken en je niet zeker weet wie je kan vertrouwen? Want Chronos' spionnen infiltreren langzamerhand overal...

'T klinkt nu ineens best wel crappy... Ik had het leuker bedacht :p




Collectibles

Het moet een soort online kaartspel worden. Iemand verzint steeds opdrachten, en als je die uitvoert, krijg je munten. (Opdrachten als "Schrijf een verhaaltje met dit woord") Met die munten kun je kaarten kopen. (Spelleider kiest random welke je koopt). Deze kaarten verzamel je als het ware. Net als MtG bijvoorbeeld, voor mensen die dat kennen. Als je een kaart dubbel hebt, kun je ruilen met andere spelers. Jullie moeten het samen eens worden over de ruil. Je kunt anderen ook uitdagen. Dan speel je elk drie kaarten. Eerste kaart tegen eerste kaart, tweede tegen tweede, en derde tegen derde. Degene die het vaakst gewonnen heeft, wint de overwonnen kaarten van de ander. Wie als eerste het gehele album compleet heeft, heeft gewonnen!

Een uitdaging.
Uitdaging ontvangen en geen idee wat je moet doen? Let goed op. Elke kaart heeft een naam, omschrijving, kleur en getal. Als de kleuren van strijdende kaarten niet overeenkomen, kijk je naar het getal van de kaarten. De hoogste wint. Komen de kleuren wel overeen, kijk je naar de omschrijving. Staat daar iets wat de kaart dominant maakt? (NB, dominant is dat iets hoger/belangrijker is dan iets anders). Dan wint de dominante kaart. (Bij twijfel, vraag de spelleider of kom iets overeen met je gevechtspartner). Zijn de kaarten gelijkwaardig volgens de omschrijving, dan wint de hoogste kaart. Hebben de kaarten een gelijke rang, leg dan een extra kaart op, en kijk wie nu sterker is.

Kaarten kopen
De spelleider houdt bij hoe veel munten je in totaal al verdient hebt aan opdrachten. Deze munten kun je ten alle tijde inwisselen voor kaarten in deze verhoudingen:
5 munten = 3 kaarten
10 munten = 10 kaarten
12 munten = 15 kaarten

Veel speelplezier. Hieronder volgen de afbeeldingen van (1) een hoesje en (2) een voorbeeld van zes kaarten. De kaarten zullen allemaal in het eerste bericht te zien zijn, met de hoeveelheid waarin deze kaart "geproduceerd" is.



Spreukenboek

De naam zegt denk ik al wel genoeg. We gaan gewoon een spreukenboek samenstellen van zelfbedachte spreuken. (Die kunnen we dan in andere MSen bijvoorbeeld weer gebruiken). Je kunt een spreuk heel simpel maken. Kies een naam voor je spreuk, kies een effect (Wat doet de spreuk precies?) Kies ook hoe veel kracht dit ongeveer kost, uitgedrukt in Mana. (Op een schaal van 1 tot en met 10.) Eventuele bijverschijnselen kunnen er ook bij worden gezet. Dus bvb:

Aquatius - 2 Mana -> Spreuk om een sterke golf "af te vuren". Kan gericht worden m.b.v. de hand.
Ventus - 2 Mana -> Spreuk om een hevige windstoot af te vuren m.b.v. de hand.



Seek and Destroy

Idee van Isis, getweaked door mij. ^^ ( maaike)

Er is een soort van platform, een alternatieve wereld waar onze personages op terecht komen. De enige manier waarop ze deze wereld kunnen verlaten is om het Fragment van een Ster te vinden. Deze kunnen ze vinden met behulp van aanweizingen die overal en nergens verstopt zijn. (Niet aanweizingen van "ga daar en daar heen en daar is een Ster, maar puzzels. Raadsels.) Het platform is niet enorm groot, maar toch best wel groot. Elke ster moet op zijn eigen manier vernietigd worden. Als je dat lukt vindt je in het hart van de ster een wensparel, die je één wens zal geven. Daarmee kan je jezelf weg wensen, of iemand anders wegwensen als je dat zou willen. De Sterren kan je vinden in leren buidels die over het platform versprijd verstopt zijn. In de buidels zitten ook briefjes met hints over hoe je de Ster kapot moet maken.
BELANGRIJK: Er zijn niet genoeg wensen voor alle deelnemers van het spel. Er zijn er 2 te weinig, om precies te zijn. Er komen ook geen nieuwe Sterren met parels vrij.
Je kan het maar beter niet in je hoofd halen om naar de rand van het platform te gaan. Aan de rand is de Void, het Niks, het Duister. En dat Duister kruipt langzaam maar zeker verder het land in. Het slokt alles op dat in zijn pad komt, en op het einde heeft het het hele platform opgeslokt. Dus de deelnemers die niet een ster te pakken hebben gekregen verdwijnen dan.

yvanka
Site Admin
Berichten: 18
Lid geworden op: 31-10-2013 16:22

vervolg

Bericht door yvanka » 31-10-2013 17:53

Perifeldia

Een rijke familie en hun kinderen verblijven vrolijk met wat vrienden in een luxueus landhuis, (Perifeldia), als plots één van de vrienden van de ouders spoorloos verdwijnt. De sfeer slaat om, en wanhopig begint de zoektocht naar Mr. Darcey. Uiteindelijk is het de jongste dochter, Hèlena Jopper (16 jaar), die het lichaam vindt, opgepropt in een olieton, drijvend op een slootje in het bos. Mr. Jopper en Mrs. Jopper zijn geschokt, en willen precies weten wie dit heeft gedaan...

Daarom worden jullie ingeroepen, de bekendste, slimste en beste detectives die er zijn! Jullie gaan precies uitzoeken wie de moord begaan heeft, waarmee, en natuurlijk waar. Met slechts enkele hints van de bewoners, en van elkaar, moeten jullie dit raadsel oplossen, om de familie tevreden te kunnen stellen. Maar natuurlijk gaat dit niet zonder competitie met anderen! De dossiers van de detectives zijn al samengesteld. Het enige wat jullie nog hoeven te doen, is er één kiezen en aan de slag te gaan!

Dossier: Sherlock Holmes
Geboren: ..-..-....
Woonomgeving: Londen
Foto:












Dossier: Dr. Watson
Geboren: ..-..-....
Woonomgeving: Londen
Foto:







Dossier: Miss Marple
Geboren: ..-..-....
Woonomgeving: Wisselend
Foto:








Dossier: Hercule Poirot
Geboren: ..-..-....
Woonomgeving: Wisselend
Foto:












Dossier: Insp. Lynley
Geboren: ..-..-....
Woonomgeving: UK
Foto:












Dossier: George Gentley
Geboren: ..-..-....
Woonomgeving: Noord Ierland
Foto:












Dossier: Insp. Barnaby
Geboren: ..-..-....
Woonomgeving: Zuid Engeland
Foto:












Dossier: Insp. Morse
Geboren: ..-..-....
Woonomgeving: UK
Foto:









Bewijsstukken:

Verdachten
- Mr. Jopper
- Mrs. Jopper
- Susan Jopper
- Troy Jopper
- Eric Jopper
- Hèlena Jopper
- Melany Scott
- Fredric Portry
- James of Sussex

Locaties

- Hal
- Eetkamer
- Woonkamer
- Balzaal
- Keuken
- Bibliotheek

Wapens:

- Mes
- Touw
- Kandelaar
- Pistool
- Vaas
- Handen (wurging)

Je hebt inmiddels vast wel door dat dit een soort digitale Cluedo® is. De spelleider moet van elke categorie 1 ding kiezen, de rest op een rij zetten, en verdelen onder de spelers. Ze mogen van elkaar niet weten wat ze hebben. Ze moeten dus via het forum volgens een bepaalde volgorde de vragen stellen. De informatie die ze hebben, is "van de bewoners gekregen", die de waarheid spreken. Het vragen stellen gaat als volgt. De eerste in de rij namen, begint: *Naam van mede-detective die na jou is*, ik denk dat de moord gepleegd is *met een ../ door .../ in...*. Tussen de *sterretjes* kies je twee dingen. Dus ding+persoon óf persoon+locatie óf ding+locatie. De ondervraagde detective geeft in het forum antwoord met "Ja, ik heb info voor je", of "Sorry, ik kan je niet helpen". In de eerste situatie vertel je via een privéchat één geheim, in de tweede situatie is het de beurt aan degene die ná de ondervraagde in de lijst staat, om antwoord te geven. Dit gaat zo door tot iemand iets kan vertellen, of tot iedereen geweest is. Hierna vervolgt de eerst-ondervraagde detective. Als er vragen zijn stel je ze maar c:

Verdere detectives zullen toegevoegd worden als dit nodig is.



Labyrinth.

Heb jij je ooit wel eens afgevraagd wat er gebeurd als je vast komt te zitten in een enorm doolhof? Nee? Dan zou ik maar eens snel beginnen met denken, voor je ergste nachtmerrie's waarheid worden!

Een schoolklas gaat op klasse-uitje naar een enorm doolhof. De kinderen bevinden zich net in het doolhof, als hun mobieltjes uitvallen, de leraren nergens meer te bekennen zijn en de uitweg in geen velden of wegen meer te bekennen is. Het zonnetje verdwijnt ook achter een stel donkere wolken, en alsof die ellende nog niet genoeg is splitst de groep zich. De Overleveraars en de Machtigen gaan uit elkaar. Zo noemen ze zichzelf ten minste. De Overleveraars zijn slimme kinderen die kennis hebben van de natuur en weten hoe ze moeten overleven. De Machtigen echter, zijn een groep kinderen die al het eten in het bezit hebben, en alle sterke kinderen hoeden. Als dan blijkt dat er een andere klas in het labyrinth is, die schijnbaar meer weet, wordt het helemaal een feest. Een enorme strijd tussen de drie teams barst los, terwijl de kinderen nog altijd vast zitten. Als dat maar goed gaat...



AU
Stel je voor dat iedereen bij zijn/haar geboorte een ketting kreeg; een ketting met een hangertje eraan. Je weet toch die kettingen die vrienden wel eens aan elkaar geven? Die met twee helfden. Iedereen krijgt 1 helft, en de persoon met de andere helft is je "soulmate".



Crack the numbers

Okey. Dit idee is nog niet uitgewerkt, maar ik plaats het hier alvast. Het idee is als volgt:
De eerste persoon kijkt naar de "code": 17-29-18 Daarna pakt deze persoon een ramdom boek uit zijn/haar kast, en gaat naar bladzijde 17. Daar aangekomen zoekt hij/zij naar regel 29, en daarvan het 18e woord. Dit woord word opgeschreven boven aan het bericht. (Tenzij het een saai voegwoordje is waar niemand iets mee kan. Zoek in dat geval het meest interessante woord uit de zin). Hierna maakt diegene een beginnetje van een verhaaltje, waar het woord in voor komt. Onderaan plaatst deze persoon een random nieuwe code. De volgende maakt het verhaaltje af, en zoekt ook in een random boek uit zijn/haar kast de code op (de nieuwe dus), en doet precies hetzelfde. Het kan saai klinken, maar wie weet is het superleuk! (En wie weet, misschien ook niet...)

yvanka
Site Admin
Berichten: 18
Lid geworden op: 31-10-2013 16:22

vervolg op het vervolg

Bericht door yvanka » 31-10-2013 17:55

#1 chaos-ms (Dit idee is nog niet uitgewerkt)
Iedereen zijn/haar AL BESTAANDE lievelingspersonage van een boek, film, tv serie etc. Die komen elkaar dan allemaal tegen en dan gaan ze... dingen doen...

#2 Wizard101
Dit idee is gebaseert op een spel, Wizard101 zoals je wel kan raden. Het verhaal begint met je eigen personage: een tovenaar. Je moet 1 van de 7 elementen kiezen als jouw element. De elementen zijn:

Storm
"Dat wat je kan voorstellen, kan worden berijkt."

Storm-magie gaat over creativiteit. Het vertegenwoordigt een flits van inzicht, en de vonk van inspiratie. Het plezier en de spanning van het vangen van bliksem in een fles. De leerlingen van de School van Storm, ook wel waarzeggers genoemt, worden gedreven door de sensatie van onderzoek en ontdekken, de verugde van uitvindingen en gezond verstand, en de kracht van het creëren en bouwen. Het enige nadeel van deze bezigheden is de neiging om te verdwalen in je gedachten en het onmoge om beslissingen te nemen. Waarzeggers gebruiken charme, boeien, of hypnotiseren wezens om hen te helpen.

De Storm School leert haar studenten om veel schade aan te richten met hun spreuken. De tovenaars hebben de mogelijkheid om al vanaf een vroeg niveau krachtige spreuken te gebruiken, maar omdat ze veel nadruk leggen op macht en kracht zijn ze minder nauwkeurig.

Vuur
"Als de geest als een kaars is, is het hart als de zon."

Vuur is passie, de heldere, brandende vlam van rauwe emotie. Degenen die de School van Vuur, bekend als Pyromanen, volgen zijn onstuimig en snel boos. Ze hebben de neiging om een fijne lijn te lopen; met veel passie en enthousiasme voor mensen waarvan je houdt in het leven is goed, maar kijk uit! Passie kan je verbranden en je vernietigen, zodat er niets maar een verkoolde schil van je vroegere zelf over is. Pyromanen gebruiken bezweringen om vuurwezens domineren en te overtuigen om hen te dienen.

De Vuur School zal haar studenten leren om in korte tijd veel schade aan te richten. Pyromanen zullen spreuken leren die voortdurend de vijand schade aandoen. Vuurspreuken op zichzelf doen niet veel schade, maar het is het vermogen om in korte tijd veel schade aan te doen dat de Pyromanen speciaal maakt.

Ijs
"Met koppigheid is de overwinning verzekerd."

Ijs-magie gaat over doorzettingsvermogen. Langzame, maar gestage vooruitgang, zoals gletsjers altijd glijden over het landschap. Ijsmagiërs, ook wel bekent als Thaumaturges, vertonen veel geduld en kracht, maar kunnen soms ook wel wat inflexibel worden.
Thaumaturges zingen liederen om ijswezens op te roepen die hun dienen in gevechten.

De Ijs School zal haar leerlingen leren om vele hoeveelheden schade te nemen en dat te overleven.Het is moeilijk om hen te verslaan. Thaumaturges hebben een groot assortiment aan spreuken die hun verdediging verbeterd en die schade absorberen.

Natuur
"Zoals wij zijn gecreëert, moeten wij ook creëren."

Natuur is de geest, de kracht van bewustzijn en bestaan. Het gaat over de constante groei en beweging. Beoefenaars van Natuur-magie, Theürgen, zijn positieve en enthousiaste mensen die proberen om d eeenvoudige genoegens van het leven te waarderen. Maar soms zijn ze te vluchtig en frivool als de omstandigheden anders vereisen. Theürgen gebruiken liederen om leven en geest in een foedraal te ademen. In tegenstelling tot de andere Elementen die wezens bezweren, dwingen, smeken en oproepen, gebruiken Natuurmagiërs het Lied van de Schepping om hele nieuwe dingen te creëren.

De Natuur School zal haar leerlingen leren om zichzelf en anderen te helen. Ze hebben de unieke mogelijkheid omzichzelf en anderen zo effectief mogelijk te helen. Hun spreuken doen middelmatige schade, Theürgen zijn wel heel nauwkeurig en missen bijna nooit.

Dood
"Timor mortis conturbat me (De angst voor de dood verbijsterd me)"

De Dood School zal haar leerlingen leren om te stelen en zich op eigen houtje te redden. Doodmagiërs behoren tot een geavanceerde school, simpelweg omdat ze ingewikkelde spreuken leren.
Hun spreuken zijn niet de sterkste, maar ze kunnen wel de levensenergie van een tegenstander uit hen zuigen. Die energi kunnen de Doodmagiërs zelf absorberen om hun eigen wonden te helen.
De dood gaat over einde en afsluiting. Alles vergaat uiteindelijk. Tovenaars die zich wijden aan Dood-magie heten Necromanten of Geestenbezweerders. Necromanten begrijpen het feit dat alles zijn tijd heeft, en ze streven de dood zonder angst in het gezicht te kunnen kijken. Ze proberen het meeste van hun tijd op aarde te maken. Maar let wel op: sommige Necromanten zullen proberen de dood te bedriegen door on-doden te worden.
Necromanten gebruiken Gefluister om hun eigen wil te versterken en hun eigen angsten op hun tegenstanders af te sturen.

Mythe
"Om de toekomst te beheersen, moet men naar het verleden kijken."

Mythe is fantasie. De kracht van de geest, en alles dat het kan creëren, drijft Mythe-magie. Als de tovenaar het kan bedenken, kan het worden voortgebracht en zelfs tot leven gewekt. Let wel op; als de verbeelding te kachtig en te eigenaardig wordt kan je de controle verliezen en het wezen ontsnappen.
Tovenaars van de Mythe School, Bezweerders, gebruiken naamgeving om beesten van legendes op te roepen door het onthouden van hun Ware Naam.

De Mythe School zal haar studenten leren om handlangers op te roepen. Ze hebben 4 verschillende soorten handlangers, waaronder een trol, een houten en een houten pop. Hun eigen spreuken zijn middelmatig met middelmatige nauwkeurigheid, maar Bezweerders versterken vooral hun handlangers zodat zij kunnen vechten.

Balans
"Oog van Newt en Teen van Kikker, Wol van Vleermuis en Tong van Hond."

De magie van Balans is de harmonie en het vinden van gelijkheid in alle dingen. Het is gebaseerd op de elementen van de andere Scholen, waarin stukjes en beetjes van alle energieën de ruimtes tussen de verschillende Scholen vullen. Balans bindt alle elementen samen. Tovenaars die zich richten op Balans-magie, bekend als Magiërs, zijn ruimdenkend. In hun mening verdienen alle dingen aandacht, en kunnen er vele antwoorden op een enkele vraag zijn. Het nadeel van dit standpunt is de neiging om onbewogen te lijken en het onmoge om een kant te kiezen. Magiërs gbruiken Transmutatie om de krachten van andere scholen voor hun spreuken te mengen.
Tovenarij doet geen beroep op de interne aspecten van de Magiër, en evenmin op externe krachten. In plaats daarvan is het het creëren van iets nieuws door het combineren van elementen in een unieke en krachtige manier.
Magiërs zijn vooral teamplayers, omdat ze veel spreuken kennen die niet alleen hen maar ook hun groepsgenoten zullen helpen in de strijd. Hun spreuken zijn middelmatig, maar ze zijn wel nauwkeurig.

(Er zijn nog 3 Scholen, maar die laat ik er maar even buiten aangezien ze toch niet bij de hoofdscholen horen en ze maken dit alleen maar ingewikkelder.)

Het verhaal:
De Spiraal (het universum) was altijd rustig en er was vrede, maar dat is veranderd sinds de leraar van de Dood School, Malistaire, plotseling was verdwenen. Het bleek later dat hij in het geheim duistere wezens opriep en een leger bouwde. 6 machtige tovenaars verenigde en hebben het Comité gevormd, een groep die tegen Malistaire en zijn Leger van de Dood vochten. Het Comité won, en Malistaire verdween van de wereld.
Dat was 17 jaar geleden. Nu is het de tijd dat onze personages hun Scholen kiezen en met hun krachten om leren gaan. Maar er zijn duistere verschijnselen in de bossen. Monster doemen vanuit het niets op en vallen onoplettende bewoners en leerlingen aan. Malistaire is weer op oorlogspad, en hij zal niet rusten voordat de hele Spiraal in as ligt.
Het is onze taak om krachtige spreuken te leren en hem tegen te houden, maar of dat lukt..?

Heel cliché, het spijdt me zeer, maar ik moest wat.
De details komen wel als dit ooit nog gebruikt zal worden.




IDEE ALERT! IDEE ALERT!

WOOP! WOOP! WOOP!

AU (Alternate Universe voor de mensen die niet bekent zijn met FanFiction termen) van de Grijze Jager. Wat nou als de Jagers de oorlog tegen Morgarath helemaal niet gewonnen hadden? Als Halt die ridders nou niet over de rivier had gekregen, enzovoorts?

Daar komen wij nou in het plaatje!

Laten we zeggen dat het 15 jaar geleden is sinds de oorlog die Morgarath heeft gewonnen en alles is somber en er is veel criminaliteit enzo. Duncan is dood, net zoals de meeste Jagers. De overlevenden (HALT EN CROWLEY ONDER ANDEREN WANT ZE ZIJN AWESOME) moeten stiekempjes te werk gaan en zich ninja-achtig door het land bewegen.
Nou, onze personages zijn dus om de een of andere reden verwikkeld in een strijd om Morgarath van de troon te halen. Dan denk ik niet aan een groot bloedbad met zware cavalerie enzo (nog niet!), maar meer mes-in-je-rug en geheimpjes, een beetje zoals Game of Thrones.

Pjah, dat was het wel zo'nbeetje. Er zitten nog wel aardig wat gaten in het idee, maar ik dacht gewoon om een keertje iets te doen als eerbetoon aan de Grijze Jager serie. Zonder John Flanagan en zijn Jagers zou ik jullie nooit hebben leren kennen (;




Uitwerking idee van Malin, met de Game: Dark Tower

Klas 7A-D van de Magische Krijgsschool (MK), raakt volledig buiten westen tijdens één van hun lessen. Als de dappere leerlingen weer bijkomen, blijken ze onder in de Duistere Toren te zitten, geheel van elkaar gescheiden. Dit is een soort middeleeuwse piramide-toren, vol gevaarlijke wezens, vallen, schatkisten, sleutels en handige wapens. Alleen... De leerlingen zijn lang niet zo sterk als nodig. Ze moeten héél slim zijn om de gevaren te kunnen overwinnen, en de top van de Toren te bereiken. Naarmate ze verder komen in de Toren, zijn er meer wezens, die steeds sterker worden. Er komen ook steeds meer verschillende sloten en sleutels. Een leerling kan sterker worden of zelfs een level stijgen door:
- Een monster te verslaan
- 1000 punten te sparen
- Een drankje te slikken
- Een spreuk te leren
- Een Voorwerp te offeren aan de Duistere Magiër
De Toren is lang geleden door de Duistere Magiër Verkovitz ontworpen en gebouwd. Hij gaf het vlak voor zijn dood aan zijn Leerling-Duistere Magiër Tronzian. Sindsdien is het van Magiër op Leerling doorgegeven. Deze Magiërs vertellen enkel hun Leerlingen de geheimen die hierbinnen huizen. De leerlingen van 7A-D doen er alles aan om elkaar te bereiken, of juist de top. Want niet alle leerlingen blijken even betrouwbaar...
De huidige Duistere Magiër, Dom Daniël, schijnt zelf ergens in de Toren te wonen met zijn Duistere Leerling Merryn Meredith. Deze Leerling is zeer goed in de Duistere Kunsten, en kan door muren heen, net als een spook. Zo kan hij de Leerlingen verschrikkelijk dwarszitten... Of helpen. Zullen de kinderen uit 7A-D ooit samen de top bereiken, en Dom Daniël verslaan?

Er moet wel een onpartijdige spelmaster zijn, die spreuken bedenkt en verdeelt, evenals voorwerpen, monsters, sleutels etc.




En nog een soortgelijk idee:
Munchkin ~ The Story

Ik zal even uitleggen wat Munchkin is.
Een epic kaartspel over geniale monsters, kleding, drankjes, voorwerpen en wapens. Je begint als mens, met je eigen geslacht, en ook nog eens in level 1 (het laagst mogelijke). Er zijn twee soorten kaarten: Deuren en schatten. Je mag normaal gesproken 5 kaarten in je hand hebben, tenzij anders gezegd. Aan het begin van je beurt "open" je een deur, door een deurkaart om te draaien. Hier staat een monster/vervloeking/ras/klasse op. Bij een monster of een vervloeking voer je het vervolg uit (datgene dat op de kaart staat beschreven), bij iets anders neem je de kaart in je hand.
Bij een monster staat er:
- een naam
- een afbeelding
- een omschrijving van het monster
- het level van het monster
- de portie ellende (voor als je hem niet verslaat)
- het aantal schatten (voor als je hem wel verslaat)

Heb je genoeg levels, dan versla je het monster en krijg je de hoeveelheid schatten die was aangegeven, + een level. De anderen kunnen je misschien met hun kaarten een zwaarder monster geven, maar dit gebeurt vaak pas aan het einde. Als je te weinig levels hebt, kun je (1) iemand om hulp vragen, een prijs afspreken, en dan jullie levels optellen (2) vluchten, door met de dobbelsteen 4 of hoger te gooien (3) als je een ontsnappingskaart hebt, deze inzetten.

Bij een vervloeking kan de vloek:
- Jou beetnemen
- Jullie allemaal treffen
- Iedereen treffen behalve jou
- Positief zijn

Bij een ras/klasse neem je de kaart in je hand, of speel je hem uit. Je word dan een wezen van dit ras of je krijgt deze klasse. Verder kun je (bij de schatkaarten) wapens of kleding trekken. Zo heb je bijvoorbeeld het harnanas; het dansende, draaiende, dromende zwaard; het-alles-behalve-octopussy-verslaande-zwaard en vele ander, epische dingen.

Het klinkt nu waarschijnlijk heeeel ingewikkeld en gestoord, maar je begrijpt het vanzelf als je het speelt, en je ziet er vanzelf de lol van in ;) Oh ja, wie als eerste 10 levels heeft, wint. Natuurlijk zijn er ook van die vervelende vloeken, die je levels kunnen laten verliezen. Om zonder een monster te verslaan een level te kunnen stijgen, moet je (1) een speciale "stijg-een-level-kaart" trekken (2) spullen verkopen met een totale waarde van 1000 per level. Sorry als het te ingewikkeld is. Ik ga het spel nog kopen, dus dan stuur ik wel foto's. :tooth:

Plaats reactie