Lost letters of life

Hahaha, dit zag ik op andere forums/fora, het is gewoon een plek voor spam en andere dingen om te praten = vervangend voor de normale chat/zwerm
Plaats reactie
Alsodef
Berichten: 18
Lid geworden op: 31-10-2013 23:27

Lost letters of life

Bericht door Alsodef » 27-11-2013 23:00

Het meeste hiervan is van Isis, maar zeker het bewaren waard ^^
Ik ga kijken of ik nog meer van dit soort berichten kan vinden.
Feorlas, Out!

12»
Alyssa
Lyssa
Lang geleden, toen perkament nog volop gemaakt werd, en alleen de rijke mensen het konden betalen, schreef men brieven. Zakelijke brieven, liefdesbrieven... Velen zijn verloren gegaan. Anderen overleefden, en bereikten late tijden. De brieven hier echter, zijn andere brieven. Deze brieven vertellen levensverhalen, helpen mensen, blijven voortbestaan. Deze brieven zijn van mij, voor jullie.

Hier schrijf ik brieven zonder geadresseerden. Ze kunnen van één van mijn personages komen, van mijzelf, of gewoon een wijze raad zijn van iemand anders. Ik vind dat schrijven en praten één van de betere manieren is om je problemen op te lossen. Deze brieven zullen allemaal een soort... Thema hebben. (Desnoods informatief voor de achtergronden van mijn personages :tooth: ) Ik probeer op deze manier mensen te helpen. (Oké ik weet dat dit neeeergens op slaat maar niet geschoten is altijd mis, nietwaar?) Dus als je verzoekjes hebt, stuur ze me vooral toe. Als je liever hebt dat ik kap met deze onzin: Meld het me! :d

Nou ehm... Dat was denk ik wel zo'n beetje al mijn gezwam.

Inhoudsopgave:

Brief 1 - De dichter............................Gedichten
Brief 2 - Samen sta je sterk..............Liefde van man naar vrouw - tips
Brief 3 - Myarda Willing.................KvB
Brief 4 - Familie Joling.....................DSJ
Brief 5 - Aïra de Ziener.....................Bootcamp opdracht 01
Brief 6 - Prineas, Eva.........................Kamp C.O.C.
Brief 7 - Moretto Doras....................NvW
Brief 8 - Ellen Karter.........................CW
Brief I - Van Detozi uit Trehaug aan Erek uit Beijerstad........Gjalt
1 jun, 23:29
,Respect
Alyssa
Lyssa
Brief 1 - De dichter......................................................................Sarina de Goutillion, der 25e van Juilie, 1567 A.D.

De duisternis verdween,
toen mijner schoone dichter verscheen.
Ongekend zijn prachtig lof,
maakt elke Vrouwe vlug het hof.
Hij kreeg mij reeds,
als goud bij smeeds.

Aandacht nu, voor rijm en dicht,
luister stil nu, en gezwicht:


Levensgeschenk
Het leven is een wonderlijk geschenk,
pijn, liefde en geluk, oh, bedenk!
Wat deed je zonder?

Band
Contact met anderen creëert een band,
desnoods overzees of over land.

De band onderhouden echter, is een schoone zaak.

Tweestrijd
Gespleten door eigen brein,
last van innerlijke pijn.
Scheur tussen geest en lichaam,
voelt zich onbekwaam.
Met toedoen van zichzelf,
alleen, als levenloos gewelf.
1 jun, 23:32
,Respect
Suzanne
Arido Suus
Klinkt mooi <33 =D
4 jun, 15:09
,Respect
1
Alyssa
Lyssa
Thnx :$
4 jun, 16:27
,Respect
1
Alyssa
Lyssa
Brief 2 - Samen sta je sterk ...............................................Ellamare van Sallandomans, de somer van 1571 A.D.

Aan de Hertog van Possenhauen
Liefste broeder. Gij sijt gegroet. Hoe vergaat het Uw aanstaande Vrouwe Eliane? Ik schrijf U voor de instrukties der behandeling van Dames. Natuurlijk sult U onze edele Familie niet voor schudt setten, maar gij wilt noch enige maalen moeite met bijsondere saaken hebben.
- Behandel haar met respekt
- Wees hoffelijk en fol attentie
- Schreeuw niet teegen haar
- Toon Uw talenten, sodat sij U meer mag
- Schenk haar giften (niet feel, maar genoeg om Uw liefde te toonen)
Ik wens U feel geluk met Uw schoonheid. Zij zal U pragtig vergesellen aan Uw eigen schoone sijde. Weederzijds groet oock Moeder U. Aan mijn sijde deelt sij meede spoedig te koomen. Sij wil het huwelijk niet missen, en U graag verblijden met ener visitatie. Sij neemt enkelen geschenken voor U en Uw bruit meede. En sij waarschuwt U: Dwing haar nimmer tot ongewilde saaken!
Veele groeten en tot spoedig wedersien,
Uw suster Ellamare, Hertogin van Olafania
4 jun, 16:52
,Respect
1
Alyssa
Lyssa
Brief 3 - Myarda Willing

Lieve moeder,
hoe gaat het met U? Mij gaat het goed. De Heer van Winterfell is zeer goed voor ons. U raad trouwens nooit wie ik tegen ben gekomen! Het is Pamela, dat meisje waarmee ik zo vaak speelde! U herinnert haar vast wel. Ze is flink gegroeit (net als haar rode haar), maar ze heeft nog altijd haar sterke karakter. We hebben elkaar verschrikkelijk gemist. Ik heb haar nog niet verteld van de opstand. Ach moeder, ik mis Maya soms zo! Dan wenste ik dat mijn zusje nog bij ons was. Ik moet nog wel denken aan haar lichaam in mijn armen. Hoe ze een laatste keer kuchte, en de tranen over haar wangen stroomden van pijn.. Gelukkig heb ik Mella, die me steunt als ik bedroefd ben. Ik krijg hier verder prima te eten, en binnenkort krijg ik weer loon. Gelijk met het soldee van de wapenknechten en ridders hier. Hoe vergaat het U en mijn broer? Gaat hij al naar school? Ik heb drie tesken bijgesloten, als vooruitzicht voor het geld! De dari is voor mijn broer. Hopelijk doet hij er wijs mee. Voorlopig kan ik niet terugkeren naar huis, maar ik zal blijven schrijven! Ik mis jullie. Houdt moed!
Veel liefs van je Dori.

Broertje,
alles goed? Ga je al naar school? Je leert nu vast wel wat van moeder. Kun je al met geld omgaan? De dari is helemaal voor jou! Ga er goed mee om! Koop niet meteen snoepjes of speelgoed, ja? Misschien kun je een mes kopen. Dan kun je diertjes en bootjes snijden, zo veel je wilt! En als je die verkoopt... Verdien je geld! Dan krijg je net zo veel geld als mama! Dat wil je zeker wel? Help je mama verder goed? En gaat het met Tappi ook goed? Ik mis je! Heel erg veeeeeel kusjes van je grote zus,
Isaartje.
10 jun, 15:50
,Respect
4
Maaike
Reddish!
Koljonishten! O:
10 jun, 17:23
,Respect
1
Suzanne
Arido Suus
De Heer van Winterfell =D

Game of Thrones! <3 Winter is coming...


12 jun, 21:36
,Respect
1
Gjalt Van Werkhoven
Gjalt
All hail, Eddard Stark, Lord of Winterfell,
Eddard pownt ze hard. Lang leve KvB :p




Post Subscribtum: Kunnen wij ook letters insturen?
13 jun, 19:39
,Respect
1
Alyssa
Lyssa
Respondum Gjaltarium: Leuk idee, doe dat! Zet ze wel anders in de index, moet ik nog even uitdenken, maar tuurlijk kan dat!

@Arido :ninja: Suus *GoT-BOKS!!!*
13 jun, 22:17
,Respect
Suzanne
Arido Suus
Rabbit =:)
17 jun, 08:20
,Respect
Gjalt Van Werkhoven
Gjalt
Van Detozi uit Trehaug
aan Erek uit Beijerstad

Bijgesloten het aankoopscontract betreffende de Peragon, zoals afgesproken tussen Koopman Dashin en Koopman Sebast. Gelieve dit contract op te nemen in de archieven van de Wilde Regenlanden.

Erek,

Het gerucht dat Fitz ChevalricZiener in de Wilde Regenlanden zou zijn is waar.
Gisteren heb ik de persoon in kwestie zelf gezien en ook gesproken. Hij liep mijn duiventillen binnen. De vogels waren helemaal van slag door de wolf die hij bij zich had. Maar deze hield zich opvallend rustig. Nadat ik hem ernaar had gevraagd heeft hij mij verteld over Tintaglia, en een groot gevecht met de Stenen Draak. Zij en Daraugh, de IJsdraak waarover de geruchten al gingen, schijnen deze draak verslagen te hebben met behulp van Fitz en zijn wolf. De held in kwestie was hier stil over en wilde er weinig over vertellen, maar hopelijk kan ik nog meer uit hem krijgen.
Hij vertelde mij enkele dingen over de duiven uit de Zeven Hertogdommen, en enkele van die tips lijken me wel nuttig. Ik zal ze uitproberen en in een volgende brief aan je beschrijven en doorsturen. Hopelijk hebben we er wat aan.
Ik wil je het beste wensen en vragen om de groeten te doen aan Riyaud en Sandras.
Groet,
Detozi
23 jun, 10:16
,Respect
2
Alyssa
Lyssa
Brief 4 - Familie Joling

Lieve mama, .....................................................26-12-12

Het is geweldig hier in Londen! Het gaat ontzettend goed op school, op muziekles, bij boogschieten, en ook in huis! Ik kan goed overweg met iedereen hier, het is reuzegezellig! Hoe gaat het daar verder in Assen? Druk met kerst? Ik mis jullie wel hoor! Ik hebt Benedict Cumberbatch gezien! Je weet wel, die acteur van Sherlock Holmes van de BBC! Hij was het echt! Zeg dat maar niet tegen Merlijne, die word stikjaloers! Ik zit nu in een super oud en groot kasteel, het is echt geweldig! Het heet Skipton, en we blijven twee weken. Na die twee weken gaan we wisselen met een andere klas, die nu in het bos kampeert. (Want ja, dit is van school). Ik ben blij dat ik toch mijn slaapzak mee heb genomen! Soms is het hier wel spannend, met die onverwachte geluiden, maar ik ben wel wat gewend, dus dat komt goed. Ik mis jullie, maar in de zomervakantie kom ik naar huis! Tot die tijd heeel veeel kusjes!
Groetjes, Isis.

Lieve Lijne,
Hoe gaat het met jou? Hoe is je eerste jaar op de middelbare tot nu toe bevallen? Al een beetje vrienden gemaakt? Ik mis jullie ontzettend! Ik houd veel van jullie! In de zomervakantie kom ik naar huis! Ik zal je blijven missen. Maar wist je al dat ik nu met mijn huisgenootjes in een kasteel zit? Het is voor school en echt supercool. Ik wou dat je er bij had kunnen zijn... Maar goed, ik hou van je, heeeeel veel kusjes,
Isis.
23 jun, 13:43
Alyssa
Lyssa
Brief 5 - Aïra de Ziener

Beste Iris,
Hoe gaat het met je? Ik heb je al een tijd niet meer geschreven, laat staan gebeld of gesproken. Ik heb er wel spijt van, weet je. En ik weet eigenlijk ook niet waarom. Was ik te druk met school, of misschien met mijn hobby’s? Zijn we uit elkaar gegroeid? Nee, dat geloof ik niet. Wat denk jij? Een andere vraag: Hoe gaat het met je broertje, Christian? Hij speelde altijd zo graag met zijn Bob-de-Bouwer-set. Ik neem aan dat dat nu verleden tijd is, haha. Weet je nog, dat ik je jaren geleden vertelde over de rennende T-shirts? Ik zal je even helpen, als je het niet meer weet. We waren op kamp, met een tent in het bos, toen ik dacht dat ik een wit T-shirt zag zweven, met bewegende mouwen, alsof er iemand in liep te joggen. Het T-shirt leek gedragen te worden, maar er was niemand, en het leek dus te zweven. We hebben er toen om gelachen en er een soort spel van gemaakt. Alles goed en wel, ik heb het toen nooit weer gezien. Tot een paar weken geleden… In het zelfde bos, toen ik een wandeling maakte. Het was ongeveer op de zelfde plek, en het leek weer te joggen. Plots klapte het ding voorover naar de grond, en ik meende ik schreeuw te horen. Heel zacht en ver weg, maar zeker in de zelfde richting, bij de plas. Er gaat een legende over die plas, over een scoutinggroep die daar eens was. Zoals je weet is het midden in het bos, echt in het hart. Die groep was daar langs gekomen op een wandeltocht, en ze besloten daar te rusten en te gaan lunchen. Plots riep één van de scouts dat hij iets zag, en hij wees naar het midden van da plas. Het leek op een schatkist of zoiets. Maar voor hij het in de gaten had, verrees er een enorm monster uit het water, die bijna de helft van de plas vulde in zijn eentje. Het monster veegde met zijn reusachtige arm vier scouts van de kant. Daarna verdween het weer in het water. Het enige wat overbleef was het shirt dat de jongen uit had getrokken om te gaan zwemmen… Natuurlijk geloof ik deze legende niet, maar ik heb wel gehoord dat het shirt wit was… Word ik paranoïde Ier? Wat moet ik hier nou mee? Ben ik gek? Of… Zou er iets waar zijn van de legende? Niemand heeft het meer ooit nog weer gevonden, dus niemand kan het controleren… Men weet alleen dat het ergens rond het midden van het bos is. Schrijf me alsjeblieft zo snel mogelijk terug, en vertel me of ik gestoord ben!
XxX, Aïra
20 aug, 21:40
,Respect
1
Alyssa
Lyssa
Brief 6 - Prineas, Eva

Hoi mam,.....................................................................................02-06-O.J.

Ik ben het, Eef. We moeten blijkbaar een brief schrijven. Dus daarom dit stukje papier in de brievenbus. Ik hoop dat je het niet meteen weg gooit, want ik wil wat zeggen: Het is hier kut! Het slapen is hier haast nog erger dan bij de scouting of de padvinderij. Iedereen doet stom en loopt tegen me te bitchen. Het eten is acceptabel, maar er gebeuren hier soms gestoorde dingen. Twee van die wijven zijn aan de drank, er is een gast uit de gevangenis gekomen die het kamp bijna in de fik stak, er er is een stoere knul die te veel aan games denkt. Hij heet Alsodef. Maar behalve hem is er niks aan hier. De kampleiding beult ons af! Kom je me snel halen?
Eva S. Prineas
En moge de kansen immer in uw voordeel zijn, maar als je spelletjes om tronen speelt met mij, sterf je, maar niks is waar en alles mag, zolang je maar niet passeert, want dat mag niet Dovakhiin... - Hoge Koning Feorlas I, Een zin over de Zin van Fantasie.

Isis (Islington)
Site Admin
Berichten: 93
Lid geworden op: 31-10-2013 16:53

LLOL #2

Bericht door Isis (Islington) » 27-11-2013 23:05

Dankje!
Vindt je dat trouwens echt?
:oops:
Misschien moet ik binnenkort een nieuwe brief schrijven...
~I felt lost, 'til I met you~

Plaats reactie