De Speel Jezelf II - DSJ 2

Als je een nog lopend verhaal in word hebt staan, dan kan je een subforum aanmaken, daar inzetten, en dan kunnen jullie verder schrijven ^^
Plaats reactie
Isis (Islington)
Site Admin
Berichten: 93
Lid geworden op: 31-10-2013 16:53

De Speel Jezelf II - DSJ 2

Bericht door Isis (Islington) » 22-02-2014 16:33

Initiatief en idee van Yvanka, ik plaats het slechts!!!

Nouja, we wouden in ieder geval weer een verhaal starten, en aangezien dsj 1 door niemand is opgeslagen dacht ik dat we een nieuwe konden maken ^^
Dus, aangezien we de oude personages niet meer hebben, moet je dus even een nieuwe lijstje invullen als je mee wilt doen

Naam:
Leeftijd:
Woonplaats:
Geschiedenis:
Familie:
Goede eigenschappen :
Slechte eigenschappen :
Karakter :
Mensen van wie diegene houdt :
Bang voor:
Lievelingseten:

We kunnen als verhaallijn doen, dat we in Duitsland zijn, en dat in het hotel waar we logeren iemand vermoord wordt, en dat we dan uit willen zoeken wie dat heeft gedaan ?

Plan: De groep is weer op schooluitje. Deze keer gaat de reis niet naar een Engels kasteel, maar naar een luxe hotel in Duitsland. Deze vakantie zal 20 dagen duren. De groep is nog maar net in de stad aangekomen, als het lichaam van een man wordt gevonden in het hotel. Dit kan natuurlijk niet onopgelost blijven! Maar des te meer ze hun best doen de waarheid achter deze moord te achterhalen, des te vreemder het wordt. De spanning stijgt nog meer als er berichten van een oude bekende opduiken. Is Rick Beek dan toch meer dan alleen een verzinsel???

Deelnemers:

Naam: Romy-Aimee Johanna Staudenmaijer
Leeftijd: 15 (ik weet het ik ben nog 14 maar ik ben bijna 15 en anders moet ik dat weer gaan veranderen...)
Woonplaats: Nederland, Brabant.
Geschiedenis: Niet veel bijzonders, op gegroeid (en nog bezig met opgroeien) in een gezin van 4 kinderen als de jongste. Ben altijd volgens vrienden op school het jongens meisje geweest omdat ik nooit jurken of rokjes wilde dragen (tot teleurstelling van mam en mijn zus) en sta dus vrijwel vaak bij de jongens groep op school (ook al betrek ik die weer bij de meiden... anders is het zo dood saai)
Familie: Oma Riet is de enige grootouder die nog leeft, ook al ben ik bang dat ze niet veel langer nog te leven heeft dan een jaar... Dan heb ik mijn ouders John Staudenmaijer en Wilma van Hove (niet gescheiden... mam wilde gewoon haar eigen achternaam) Mijn oudste broer Thomas met zijn vrouw Sandra en hun drie kinderen Demi, Lizi en Bruce (van oud naar jong ;) ) Mijn jongste broer Emiel en zijn vriend Sebastiaan samen met hun hondje Alfie, en na mij de jongste mijn zus Denise met haar man Thyco en hun dochter Loïs. En dan heb ik nog ontiegelijk veel familie in alle uithoeken van Nederland, Frankrijk en Australië en misschien nog wel meer landen maar die ga ik niet op noemen.
Goede/slechte eigenschappen : Leergierig ik wil graag nieuwe dingen leren ik zet vaak door, tot ik het zat word en mijn geduld verlies. Ik heb vaak een idee, begin er aan en dan maak ik het niet af. Ik ben koppig en kan er niet heel erg goed tegen als ik niet gelijk heb, ook al ben ik niet zo erg dat ik kwaad word, tenzij iemand gaat opscheppen.
Karakter : Vriendelijk tegen mensen die mij respecteren om wie ik ben en mij ook accepteren, doe je dat dan behandel ik jou ook met respect en acceptatie. Doe je dat niet, dan ben ik een enorme bitch. Ik ben best wel verlegen, ook al probeer ik er over heen te komen, zet me in een grote kamer vol lachende en pratende mensen en ik ga me zeer ongemakkelijk voelen en weet niet wat ik moet doen.
Mensen van wie ik hou : Mijn ouders, mijn broers en zus, en mijn vrienden.
Bang voor: Ik ben een hele tijd bang geweest voor hoogtes (en als ik voor een afgrond sta is het nog even slikken) maar ik ben nu meer bang voor afwijzing, dat mensen mijn hobby's of mijn geloof niet accepteren laat staan respecteren.
Lievelingseten: Uiensoep en daarna pannenkoeken, balkenbrij (if you don't know it, shame on you! oké just kidding, maakt niet uit als je het niet kent, het is iets typisch bosch), en Emiels pesto pasta.

Naam: Isis Joling
Leeftijd: 16
Woonplaats: The Northern Netherlands
Geschiedenis: Ik werd geboren, toen kreeg ik een zusje, toen overleden een opa en oma (beide vaderskant), toen kreeg ik vrienden (jullie dus) en toen werd ik 16 en waren veel mensen het vergeten...
Familie: Vader, moeder, zusje Merlijne, twee ooms, twee tantes en een neef en nicht.
Goede eigenschappen: Jullie zeggen het maar ;)
Slechte eigenschappen: Irritant, dramkont, hardnekkig, introvert, verlegen etc.
Karakter: U say again...
Mensen van wie je houdt: Jullie :) En mijn familie natuurlijk.
Bang voor: Beesten (behalve insecten), ruzie, ongelukken, dood, onvriendelijkheid, faalmomenten.
Lievelingseten: Hete bliksem (stamppot met appel en aardappel, heel lekker zoet c:
Extra: Ik ben een enorme puzzelfan (denk aan o.a. Sherlock, Miss Marple, Professor Layton). Ik ben ook helemaal weg van fantasy en schrijven, ik doe gymnasium (Latijn en Grieks), 4e jaar. Ik ben dol op tv-series en lezen, en zit op boogschieten. (Recurveboog van 27 pond, en LARP-boog van 22). Verder LARP ik graag (boog + zwaard in mijn bezit). Tot slot speel ik verscheidene instrumenten. Als je verdere vragen hebt hoor ik het wel c:
~I felt lost, 'til I met you~

Isis (Islington)
Site Admin
Berichten: 93
Lid geworden op: 31-10-2013 16:53

Isis Joling - DSJ2

Bericht door Isis (Islington) » 22-02-2014 16:42

Isis Joling
In de trein naar Frankfurt, ergens onder het Nauw van Calais
Dag Van De Moord (DVDM) of 21 februari 2014
02:46 AM

'Zo kan ik toch nooit slapen? Mijn oren doen pijn!' zeurt Romy-Aimee. 'Je zit al een kwartier onder deze druk, je voelt het niet eens meer!' merkt Maaike op. Romy-Aimee kijkt haar vernietigend aan en leunt richting het raampje. 'Is het interessant?' vraagt Gjalt sarcastisch, waarmee hij doelt op de stenen die langs het raampje flitsen. Verder is er niks te zien in de tunnel. 'Jongens, we hebben allemaal een ochtendhumeur, we zitten vast in een kleine ruimte, maak het nou niet erger dan dat het is alsjeblieft!' onderbreek ik, voordat er straks ruzie is. Er klinkt gebonk in de coupé naast ons. We kijken even verbaasd naar de muur. 'Wat was dat?' vraagt Gjalt, en meteen horen we weer gebonk, deze keer in combinatie met een gedempt geschreeuw. Mijn ogen worden groot. Met zijn vieren springen we overeind, en we komen vast te zitten in de deuropening van de coupé. 'Hnngh. Wat was... Dat?' weet Maaike uit te brengen, terwijl ze zich los probeert te worstelen. 'Romy, achteruit, Gjalt en Maaike, vooruit!' commandeer ik, en ik probeer mezelf naar achteren te duwen tegen de deur. Het werkt, en Gjalt en Maaike schieten vooruit, waarna Romy en ik ook snel naar buiten rennen. Met een ruk trek ik de coupédeur van onze buren open. Wat ik daar zie laat mijn mond open zakken: Yvanka ligt op de grond, Anna zit boven op haar, en Merel trekt aan Anna's haar. 'Wat zijn jullie in godsnaam aan het doen?' brult Gjalt. Bedremmeld laat Merel het blonde haar van Anna los, en ook Anna staat schuldbewust op. 'Gek!' snuift Yvanka woest, terwijl ze met een vloeiende beweging overeind komt. 'Dames, rustig alsjeblieft!' zegt Maaike, en ze gaat tussen Anna en Yvanka staan.

02:57 AM

Met onze ruggen tegen de muur zitten we in de gang. 'Ik zie ik zie wat jullie niet zien, en de kleur is.... Groen.' zegt Anna. Ik kijk om me heen. 'Isis?' vraagt Anna. 'Merels' veters?' 'Nee. Romy?' 'Eh..... De button op Isis' tas?' 'Nee, Maaike?' Maaike kijkt onderzoekend om zich heen, maar vooral vaak naar Anna's gezicht. Die probeert haar blik natuurlijk te volgen, net als Sherlock deed in 'A Scandal in Belgravia'! 'Het topje van de paraplu van die man daar!' zegt ze ten slotte triomfantelijk. 'Yep.' zegt Anna, en ze leunt wat verder naar achteren. Heel zelfvoldaan kijkt Maaike om zich heen. Haar blik glijdt redelijk gelijkmatig door de trein, maar bij een zwarte fietshelm blijft haar blik heel kort hangen. 'Ik zie ik zie wat jullie niet zien,' zegt ze vervolgens, 'en de kleur is zwart!' 'Dat is flauw!' roept Gjalt meteen uit. 'Bijna alles is hier zwart!' Romy kijkt nog steeds niet erg vrolijk, maar ze is in ieder geval niet zo chaggie meer als daarnet. Terwijl Gjalt, Yvanka en Anna raden naar de helm, praat ik even met Romy. 'Heb je wel zin in Berlijn? We zitten in een prachtig hotel!' Romy knikt. 'Wat kijk je sip?' zeg ik vragend, terwijl ik haar onderzoekend aankijk. 'Ben moe. En ik mis Emiel wel een beetje.' Ik knik begrijpend, als ze het over haar broer heeft. 'Maar wij gaan samen ook heel veel lol hebben hè?' vraag ik. Romy begint te grijnzen. 'Isis?' Maaike kijkt me tevreden aan, dus blijkbaar hebben Gjalt, Yv en Anna nog niet geraden dat het de helm is. 'De..... Fietshelm daar?' zeg ik, en ik doe alsof ik zomaar wat gok. Maaike kijkt een beetje bedroefd als ze knikt dat ik gelijk heb. Ik glimlach even, en ga verder met het spel.
~I felt lost, 'til I met you~

Plaats reactie