<Van Gjalt> BOOTCAMP - Scherp Uwer Kunsten

Heb jij een idee? Vertel het dan hier in dit forum
Plaats reactie
Isis (Islington)
Site Admin
Berichten: 93
Lid geworden op: 31-10-2013 16:53

<Van Gjalt> BOOTCAMP - Scherp Uwer Kunsten

Bericht door Isis (Islington) » 21-11-2013 16:45

Nogmaals, Gjalt owned dit, ik plaats het slechts ter voorkoming van vernietiging.
Deelnemers:
- NoL|505
- Tim
- Yvanka
- Captain Reddish
- Kevin
- Arido Suus
- Anna


Instappen in dit Bootcamp is op elk moment mogelijk.


Goedemorgen allen,

Een tijd geleden had ik het idee om dit programma op te zetten. Een Bootcamp voor schrijvers, bedoeld om allerlei schrijfstijlen en scene`s onder de knie te krijgen.
Het zal zo zijn dat iedere deelnemer/deelneemster een opdracht voor bepaalde scene`s krijgt. Deze verhalen schrijf je en post je op het forum.
De scene`s die je zal "Beschrijven" (Flauw :p ) zullen uiteenlopen van rustige wandelingen door een omgeving, gevechtscene`s, Liefdesscène`s, Dialogen, probleemstellingen en alles wat ik weet te bedenken/jullie aandragen. De verhalen worden op dit forum geplaatst. Jullie mening of we er een wedstrijdsysteem (Polls) of wat dan ook van maken moeten jullie maar laten weten.
Het voornaamste doel van dit programma is dat iedereen zijn kunnen verbeterd. Als jij nooit eerder in de derde persoon hebt geschreven, is dat toch iets dat je ook moet leren.

Als je jezelf hiervoor inschrijft kan je elke twee weken/ elke maand (weet ik nog niet) een opdracht verwachten.


Alsodef Inc. zal zijn uiterste best doen een plezierig trainingskamp te organiseren. Wij hopen hiervoor op uw uiterste medewerking.

Gjalt v. Werkhoven,
CEO Alsodef Inc





Betreft: Bootcamp Schrijven 2013 - verder
Scherp Uwer Kunsten!

Aan: Alle Deelnemers van dit trainingskamp.
Bijlage: Lijst met benodigd materiaal.

Geachte Deelnemer,
Hierbij ontvangt u de inschrijfformulieren en benodigde informatie betreffende het trainingskamp.
1.1 De deelname aan dit kamp zal, in tegenspraak tot eerdere berichten, gratis zijn. Dit met dank aan de sponsoring van Freolin de Overleveraar.
1.2 Het kamp vindt plaats op het volgende adres: Net 8, Inter te Nederland
1.3 De gangbare taal op dit kamp is Nederlands.
1.4 De leiding van het kamp behoudt zich t.a.t. het recht om misdragende deelnemers naar huis te sturen. Eventuele kosten zullen in rekening worden gebracht.

2.0 Benodigde materialen:
• -Internet
• -Schrijfkennis
• -Word 2003 of nieuwer
• -Inzet
3.0 Dit kamp wordt georganiseerd door Alsodef Inc.
Dit bedrijf heeft het recht om eventueel deelnemers te wijzen op fouten en/of aanwijzingen te geven. Tevens vraagt de kampleiding om gehoorzaamheid. Als deze regels niet worden opgevolgd kan de leiding beroep doen op punt 1.4 van deze lijst.
4.0 Bij annulering van het kamp worden geen extra kosten in rekening gebracht.
5.0 Bedtijd is elke avond stipt om kwart over zesentwintig.

Groet,
Gjalt van Werkhoven,
CEO Alsodef Inc.

~I felt lost, 'til I met you~

Isis (Islington)
Site Admin
Berichten: 93
Lid geworden op: 31-10-2013 16:53

Inschrijvingen

Bericht door Isis (Islington) » 21-11-2013 16:50

Aan dhr. van Werkhoven
......dhr. CEO Alsodef Inc

Betreft: Inschrijving Bootcamp

Isis Joling (NoL| 505) wenst zich bij deze aan te melden voor de schrijversBootcamp. Kampkosten worden bij Uw bevestiging overgemaakt. Bij verdere vragen naar inschrijvingsformulier gewoon even mailen. U hebt het e-mail adres. Alvast bedankt, en ik hoop op een leuke tijd!

NoL| 505


Geachte heer van Werkhoven,
CEO Alsodef Inc

Middels deze brief laat ik u weten dat ik de Bootcamp een fantastisch idee vind maar dat de kosten in de desbetreffende bijlage te hoog voor mij zijn. Als dat geen probleem mocht blijken doe ik graag mee.

Hoogachtend,

T. Klijn


BonGjalto!

Ahem, Meneer van Werkhoven...

meh, GJALTIE!

Miss Marina Welch, also known as Captain Reddish, hereby wishes to join the Bootcamp, though I must inform you: updates on my behalf will not be frequent.

Cheers!
~The Captain


Geachte heer v. Werkhoven
CEO Alsodef Inc


IK WIL MEEDOEN MET BOOTCAMP

Kevin.


Nou ik doe mee :d Leuk toch? :w00t:
Arido Suus


Heey Gjalt,
Ik wil meedoen maar ik snap het niet echt..
Anna


Geachte heer Werkhoven
ik snap het niet, gaan we dan echt op kamp? :o
Yvanka
~I felt lost, 'til I met you~

Isis (Islington)
Site Admin
Berichten: 93
Lid geworden op: 31-10-2013 16:53

<Gjalt> Opdracht 1 Bootcamp - Scherp Uwer Kunsten

Bericht door Isis (Islington) » 21-11-2013 16:52

Goedemiddag allen,
Allereerst wil ik jullie bedanken voor de deelname aan de eerste versie van dit bootcamp. Ik verwacht nog enkele inschrijvingen, maar de inleidende opdracht geef ik iedereen vast.
Deze opdracht is bedoeld als een eerste beeld van ieders capaciteiten en stiptheid. (XD)

De Opdracht:
Schrijf een brief naar een vriend/je vriend(in). Schrijf over weetikveel wat...
Je volgende opdracht geef ik meteen. Deze is het schrijven van een antwoord op de brief van een andere deelnemer. Zorg dus dat er iets te doen is met je brief.

Je mag dit schrijven, enkel als brief, of je schrijft over het schrijven van een brief (We moeten wel weten wat je in de brief zet...)

Veel succes met deze eerste opdracht.

Gjalt van Werkhoven, Kampleider
~I felt lost, 'til I met you~

Isis (Islington)
Site Admin
Berichten: 93
Lid geworden op: 31-10-2013 16:53

Opdracht 1 -> Bootcamp - Scherp Uwer Kunsten

Bericht door Isis (Islington) » 21-11-2013 16:58

Betreft: Bootcamp - 01: Brief ..... NoL|505

"Beste Iris." stond er op het papier. Even wist ze niet meer hoe ze nu verder moest, dus krabbelde Aïra de datum maar rechts bovenaan het blaadje. Het was lichtpaars, gedecoreerd met vergeetmenietjes. Ze kauwde op de dop van haar pen, en dacht. Uiteindelijk gaf ze het denken op. Ze begon gewoon:
"Beste Iris,
Hoe gaat het met je? Ik heb je al een tijd niet meer geschreven, laat staan gebeld of gesproken. Ik heb er wel spijt van, weet je. En ik weet eigenlijk ook niet waarom. Was ik te druk met school, of misschien met mijn hobby's? Zijn we uit elkaar gegroeid? Nee, dat geloof ik niet. Wat denk jij? Een andere vraag: Hoe gaat het met je broertje, Christian? Hij speelde altijd zo graag met zijn Bob-de-Bouwer-set. Ik neem aan dat dat nu verleden tijd is, haha. Weet je nog, dat ik je jaren geleden vertelde over de rennende T-shirts? Ik zal je even helpen, als je het niet meer weet. We waren op kamp, met een tent in het bos, toen ik dacht dat ik een wit T-shirt zag zweven, met bewegende mouwen, alsof er iemand in liep te joggen. Het T-shirt leek gedragen te worden, maar er was niemand, en het leek dus te zweven. We hebben er toen om gelachen en er een soort spel van gemaakt. Alles goed en wel, ik heb het toen nooit weer gezien. Tot een paar weken geleden... In het zelfde bos, toen ik een wandeling maakte. Het was ongeveer op de zelfde plek, en het leek weer te joggen. Plots klapte het ding voorover naar de grond, en ik meende ik schreeuw te horen. Heel zacht en ver weg, maar zeker in de zelfde richting, bij de plas. Er gaat een legende over die plas, over een scoutinggroep die daar eens was. Zoals je weet is het midden in het bos, echt in het hart. Die groep was daar langs gekomen op een wandeltocht, en ze besloten daar te rusten en te gaan lunchen. Plots riep één van de scouts dat hij iets zag, en hij wees naar het midden van da plas. Het leek op een schatkist of zoiets. Maar voor hij het in de gaten had, verrees er een enorm monster uit het water, die bijna de helft van de plas vulde in zijn eentje. Het monster veegde met zijn reusachtige arm vier scouts van de kant. Daarna verdween het weer in het water. Het enige wat overbleef was het shirt dat de jongen uit had getrokken om te gaan zwemmen... Natuurlijk geloof ik deze legende niet, maar ik heb wel gehoord dat het shirt wit was... Word ik paranoïde Ier? Wat moet ik hier nou mee? Ben ik gek? Of... Zou er iets waar zijn van de legende? Niemand heeft het meer ooit nog weer gevonden, dus niemand kan het controleren... Men weet alleen dat het ergens rond het midden van het bos is. Schrijf me alsjeblieft zo snel mogelijk terug, en vertel me of ik gestoord ben!
XxX, Aïra"
Helemaal tevreden was Aïra niet over de brief, maar desondanks vouwde ze hem dubbel en stopte ze hem in een envelop.
Niet veel later deed ze de brief met trillende handen op de post. Iris was haar laatste hoop op een eerlijk oordeel, en misschien de laatste hoop op begrip. Ze was toch niet gek? Haar enige zorg...

Arido Suus:
Bootcamp - Opdracht 1 - Brief


Beste David,

Ten eerste wil ik zeggen dat ik je mis.
Maar ik wist dat je moest gaan. Je bent namelijk niet meer het kleine jongetje wat ik opvoedde als mijn eigen zoon.
Ik hoop gewoon dat je voorzichtig bent. En ik neem aan dat je genoeg geld mee hebt?
Ik hoop gewoon dat je af en toe schrijft. Dan weet ik zeker dat alles goed met je gaat. Ik mis je erg.
Maar tegelijke tijd ben ik erg trots op je.
Probeer te onthouden dat je als je langs Woodstock komt je op bezoekt gaat bij je tante Annette. Ze verwacht je komst al.
Ik zal dan maar vertellen wat hier tot nu toe is gebeurd sinds je vertrek.
Zoals ik wel van je kan verwachten, wil je eerst het goede nieuws.
Je weet toch nog wel ons buurmeisje. De kleine Rozette?
Ze was erg lang ziek, maar de dokter heeft eindelijk kunnen achterhalen wat er met haar aan de hand was.
Ze leed aan een ernstige vorm van een blindedarmontsteking.
Dit klinkt natuurlijk niet als goed nieuws, maar dat is het wel. Ze is al opgenomen in het ziekenhuis en zal snel beter worden.
Voor de rest komt Jane vaak langs.
En ik beloof je het volgende, ik heb niks "gênants" over je gezegd. Ik kijk wel uit.
Jane en jij waren altijd zulke goede vrienden, daarom begrijp ik ook niet waarom je haar niks hebt verteld over je vertrek.
Ze leek erg verbaasd.
Dus waag het niet om een verhaaltje op te dissen over waarom je het zogenaamd vergeten was.
Je vader is trouwens van de trap gevallen.
(De sukkel struikelde over zijn eigen voeten) Het was gelukkig niks ernstigs.
Voor de rest gebeurd hier niet veel. Maar ik moest je de groeten doen van Thomas en Victor.
Soms zegt Linda wel eens dat ze wou dat Thomas ook weg was. Zodat er eindelijk rust in de keet is.
Maar ja. Hoe is het nu met je?
Eet je wel goed? Heb je genoeg geld? Ben je al langs Londen?
En je moet me direct bellen als je in Ierland bent aangekomen! Wees alsjeblieft voorzichtig. Je vader en ik houden erg veel van je.
Heb een veilige reis. En heb ook vooral plezier!

Groetjes,

Van iedereen :d

Yvanka:
Hey Rohan,
Echt bedankt voor je brief, ik ben er echt super blij mee.
Het gaat hier z'n gangetje, nog steeds bezig met de campagne.
Weet je zeker dat Roy dat briefje in je kluisje heeft gegooid en niet iemand anders? Anders vraag je het gewoon aan hem? In ieder geval zou ik me niet zo op me kop laten zitten door zo'n briefje...
Heb je nog over mijn voorstel nagedacht?
In ieder geval hoop ik dat je het een leuk idee vind, want het zou echt zonde zijn om het te laten schieten.
Ben je trouwens nog aangenomen bij je nieuwe school, je hebt er in je vorige brief niks over gezegd. Ik hoop dat je wel bent aangenomen.
Afgelopen week is er wel iets raars gebeurt op school. Ik liep door de gang naar ckv, en toen zag ik Brittney en Benny in de gang staan smoezen. Toen ik aan kwam gelopen keken ze gehaast om en stopten ze met praten, nadat ik buiten gehoorafstand was begonnen ze weer te praten - denk ik.
Heb jij enig idee waar ze het over hebben gehad? Ze waren jouw beste vrienden voordat je verhuisde.
Sorry ik heb echt geen tijd om een nog langere brief te schrijven want mijn moeder wil dat ik mee ga naar het bejaardentehuis om die ouwe gekken te verzorgen. Ze bedoelt het goed.
Doe iedereen de groetjes daar.
Liefs,
Chelsea
~I felt lost, 'til I met you~

Isis (Islington)
Site Admin
Berichten: 93
Lid geworden op: 31-10-2013 16:53

Bootcamp reacties #1

Bericht door Isis (Islington) » 13-12-2013 18:57

Er wordt nog een inzending verwacht van:

- Tim
- Captain Reddish
- Kevin
- Anna

Graag z.s.m. inleveren. Alvast bedankt!

Groet,
NoL|505, deelneemster van dit kamp.
~I felt lost, 'til I met you~

Plaats reactie